بیمارستان امیرالمومنین-1
بیمارستان امیرالمومنین-3

بیمارستان امیرالمومنین اصفهان در سال 1369 پس از بازسازی و گسترش فضای فیزیكی در دو بخش پلی كلینیك تخصصی با زیربنای هزار مترمربع در چهار طبقه و ساختمان قدیمی با زیربنای پنج هزار مترمربع متشکل از بخش های جراحی مردان و زنان، مامایی، نوزادان، زایشگاه، اتاق عمل، واحدهای پاراكلینیكی، تاسیسات و… راه اندازی شده است.

این بيمارستان در سال 1397 با هدف توسعه و ارتقاء اعتباربخشی و همچنين افزايش تعداد تخت های بستری، پروژه بازسازی را آغاز کرد. از شرایط لازم برای کسب نمره بالای اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشكی، صنعتی بودن تجهيزات آشپزخانه و همچنين رعايت اصول جداسازی فضاهای انبار و سردخانه ها، آماده سازی مواد، پخت غذا و توزيع غذا محسوب می شود.

شركت پرشيا استيل تولیدکننده تجهیزات آشپزخانه صنعتی مدرن، توانست با معرفی محصولات خود بهترين راه حل را برای تنوع منوی غذايی بیمارستان امیرالمومنین ارائه دهد. اين پيشنهاد نظر مديران آن مجموعه را به خود جلب کرد و همكاری میان این دو مجموعه آغاز شد.

تجهیزات به کار رفته در آشپزخانه بیمارستان امیرالمومنین

ظرفیت پخت غذای بیمارستان امیرالمومنین در وعده نهار حدود ٤٠٠ پرس در روز است كه ٣ منوی غذایی را به همراه سوپ شامل می شود.

به روز رسانی آشپزخانه این بیمارستان با تجهیزات مدرن و جدید مزایای زیادی به همراه دارد. استفاده از دستگاه هایی که به تکنولوژی روز دنیا مجهز هستند، علاوه بر ارتقای کیفیت پخت، در مصرف منابع انرژی صرفه جویی کرده و کار پرسنل آشپزخانه را آسان می کند.

در آشپزخانه این بیمارستان محصولات پرشیا استیل همچون دیگ چلوپز، دیگ خورش پز، تابه گردان، فر دمکن ایستاده، چرخ گوشت، سیخ گیر، یخچال تک درب کبابی، پاتیل خیساندن برنج، قفسه ظروف بزرگ، کباب پز تابشی و لوازم جانبی مورد نیاز خریداری، نصب و راه اندازی شده است.

دیگ چلوپز، برنج را بدون نیاز به خارج کردن آن از دیگ می پزد. حداکثر ظرفیت پخت این دستگاه برای برنج ایرانی 40 کیلوگرم و برای برنج خارجی 55 کیلوگرم است.

یکی از مهم ترین مزایای این دیگ، کاهش گرمای محیط تا 70 درصد است که نتیجه طراحی مهندسی و مدرن این محصول و استفاده از عایق حرارتی پشم سرامیک در قسمت آتشخانه و بدنه دستگاه محسوب می شود.

دیگ خورش پز نیز مانند دیگ چلوپز، گرمای محیط آشپزخانه را تا 70 درصد کاهش می دهد. این محصول به علت وجود جدار بخار و انتقال غیرمستقیم حرارت به غذا، خورش را سریع و راحت بدون ته گرفتن و سوختن آن می پزد.

پس از به روزرسانی آشپزخانه و استفاده از تجهیزات پخت جدید، دیگر آشپز و کمک آشپزها در معرض خطر سوختگی با آب جوش و روغن داغ قرار نمی گیرند، ایمنی و سلامت آنها تامین شده و کمتر خسته می شوند.