مقالات

تفاوت اصلی Convection Oven و Combi Oven در آشپزخانه صنعتی

combi-vs-convection211
combi-vs-convection

امروزه با رشد سریع صنعت پخت غذا و افزایش تقاضا برای ظرفیت های بالای پخت و تنوع  غذایی ، استفاده از فرهای پخت ترکیبی راه کار مناسب و مطلوبی برای آشپزخانه های حرفه ای خواهد بود  . اما تفاوت های قیمتی عمده دو نمونه از این تکنولوژی ( فرهای کانوکشن و فرهای کامبی ) برای سرمایه گذاران و توسعه دهندگان کسب و کار آشپزخانه صنعتی امری حائذ اهمیت و گاهی دارای ریسک های قابل بررسی خواهد بود . لذا در متن زیر به طور خلاصه ، به بررسی تفاوت عمده این دو نوع دستگاه پرداخته می شود تا بر اساس توانایی و قابلیت آنها در مقابل هزینه های سرمایه گذاری ، به انتخاب مناسبتری جهت کار خود داشته باشید .

1 . اصلی ترین تفاوت در این زمینه که میتوان گفت سیستم بخار است که  نقش اصلی را  در دیگر تفاوت های این دو فر نیز بازی می کند . در فر کانوکشن انتقال حرارت خشک در کابین پخت وجود دارد که برای ایجاد رطوبت با اسپری شدن ذرات پودری آب به محفظه داغ بخار در کابین تولید و باعث ایجاد رطوبت مورد نیاز پخت می شود ولی در مقابل, در فرهای کامبی, سیستم کنترل بخار هوشمندی وجود دارد که با تولید بخار در ژنراتور بخار, میزان مورد نیاز رطوبت برای پخت را وارد کابین می نماید . به همین دلیل دقت بسیار بالای برای کنترل میزان رطوبت ( و یکنواختی رطوبت ) در کابین ایجاد خواهد شد که در فرهای کانوکشن این کار عملا امکان پذیر نخواهد بود و شما فقط میزانی از رطوبت در کابین خواهید داشت ولی بر درصد رطوبت کابین پخت و غذا کنترلی نخواهید داشت .

این تفاوت عمده در کنار دقت بالا در سیستم حرارتی فرهای کامبی در مقابل فرهای کانوکشن باعث شده است که شما بتوانید با دقت بالا ، تکرار پذیری بسیار خوب و بکنواختی کامل میزان دما ، رطوبت و یا ترکیبی از این دو را در فر کامبی  ، بر اساس نوع غذا و پخت تنظیم نمائید .

2 . دومین تفاوت عمده مربوط به کنترل سیستم کامبی بروی دمای پایین ( تا حداقل 30 درجه سانتیگراد ) با دقت بسیار بالا است که در فرهای کانوکشن وجود ندارد و شما اغلب در فرهای کانوکشن  می توانید روی دماهای بالا و در شرایط پخت از دستگاه استفاده کنید . این قابلیت در فرهای کامبی باعث شده که شما بتوانید از فر کامبی علاوه بر پخت غذا برای انجام عمل آوری خمیر ( رست خمیر ) ، گرمخانه غذا و نگهداری غذا  ، پخت آرام ( Slow Cooking ) پخت مولکولی ( Molecular Cooking ) استفاده نمود .

البته در این زمینه تفاوت های فرعی دیگری نیز وجود دارد که در بخش های بعدی این مطلب به آن خواهیم پرداخت .

نتیجه گیری :

با توجه به شرایط کاری ، توانایی در تنطیم دما و رطوبت و دقت بالای پارامتر های کنترلی پخت و همچنین هزینه خرید این دو دستگاه میتوان تصمیم گرفت که بر اساس نوع منوی غذایی ، کارایی های دستگاه ، سرعت مورد نیاز پخت ، ظرفیت مورد نیاز ، ظرافت و کیفیت تولید کدام روش مقرون به صرفه تر خواهد بود .
بروج با سال ها تجربه موفق در زمینه تجهیزات مدرن آشپزخانه صنعتی و صنعت غذا افتخار دارد که محصول جدید خود، فر کامبی بروج را معرفی نماید.

با بهره گیری از بالاترین تکنولوژی روز اروپا و سال ها دانش در زمینه تولید محصولات پیشرفته و با کیفیت، موفق به طراحی، تولید و عرضه فر کامبی هوشمند بروج برای اولین بار در ایران شدیم.

هم اکنون با عرضه فر کامبی بروج، تنها برند تولید کننده فرهای کامبی گازی هوشمند در ایران هستیم.

از اینکه توانسته ایم با عرضه این تکنولوژی گامی در جهت ارتقاء صنعت پخت در آشپزخانه صنعتی برداریم به خود می بالیم.

همواره ارتقاء بهداشت و سلامت غذا و طبخ غذای سلامت به بهترین کیفیت آرمان ما بوده و در این راه حمایت مشتریان باعث دلگرمی ما بوده است.

بروج با بهره گیری از قابلیت های منحصر به فرد ابداعی و همچنین ارتقاء کلیه امکانات و قابلیت های فرهای کامبی موجود در بازار توانسته محصولی خاص و بی رقیب را به بازار ارائه نماید.

عرضه برند بروج در تمام نقاط ایران و توسط عاملین و نماینده های فروش برتر هر شهر انجام خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *