مقالات

دیگ پخت برنج (380 لیتری چلوپز)

– افزایش ظرفیت دیگ پخت برنج به میزان 50 درصد (پخت 40 کیلو برنج ایرانی و 55 کیلو برنجی خارجی)
– کاهش مصرف گاز به میزان 80 درصد به توجه به استفاده از سیستم مدرن شعله ها و راندمان بالای آن در انتقال کامل حرارت به پاتیل
– کاهش 70 درصدی انتقال حرارت به محیط با استفاده از عایق کاری قوی و طراحی سیستم آتشخانه برای جلوگیری از پرت انرژی .
– کاهش مصرف برق به میزان 70 درصد برای سیستم هود و تهویه آشپزخانه به دلیل حرارت تولیدی بسیار کم تر محیط – حفظ ریز مغذی ها در غذا به دلیل انجام فرآیند پخت با حرارت کنترل شده و بخار تحت فشار . – کاهش 70 درصدی نیروی انسانی درفرآیند پخت با یک نفر نیروی انسانی قابل اجرا می باشد. این دیگ برنج ، بر خلاف دیگ های غیر صنعتی و سنتی که به بیش از 3 نیروی انسانی نیاز خواهند داشت.
– کاهش 90 درصدی میزان مصرف روغن در تهیه چلو
– دارای نشان استاندارد ملی ایران به شماره 3-2-176646
– کاهش پرت مواد (حذف ته دیگ از فرآیند پخت برنج ، بر خلاف دیگ های غیر صنعتی که حدود 8 درصد از برنج  در فرآیند پخت تبدیل به ته دیگ می شوند.)
– کاهش آلودگی و انتقال باکتری های موجود در محیط به دلیل عدم نیاز به انتقال مواد و جابجایی برنج آبکشی شده در چندین مرحله، تمام این فرآیند در یک مرحله پخت انجام خواهد گرفت.
– کاهش زمان پخت با توجه به حذف عملیات آبکشی و جابجایی مواد در فرایند پخت.
– کاهش هزینه نهایی با توجه به کاهش مصرف انرژی و نیروی انسانی
– سلامت غذایی با توجه به عدم استفاده از روغن و همچنین افزایش بهداشت غذایی با توجه به عدم جابجایی و انتقال برنج در حین و آینده پخت

* با توجه به ویژگی های فوق، برنج پخت شده با  این محصول با کیفیت بالاتر از نظر بهداشت و سلامت تغذیه ، و همچنین کاهش چشمگیر هزینه هر پرس از طریق کاهش زمان پخت ، مصرف انرژی ،مواد مصرفی و نیروی انسانی، خواهد بود .  بنابراین بازدهی و راندمان فرآیند در مقایسه با روش های سنتی و غیرصنعتی بسیار افزایش خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *