اخبار

معرفی تجهیزات پخت غذای سالم در کنگره تغذیه مشهد 1402

کنگره تغذیه مشهد 1402
کنگره تغذیه مشهد 1402-1

دوره دوم کنگره بین ‌المللی «تغذیه از علوم پایه تا بالین»، در تاریخ 12 تا 14 مهر ماه 1402 از سوی دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد در شهر مشهد و در مرکز بین‌ المللی همایش‌ های دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

در سال های اخیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با وجود بیش از ۹ هزار دانشجو و حدود ۵۰ مرکز تحقیقاتی در رشته‌ های مختلف پزشکی، به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور محسوب می شود.

دراین دوره از کنگره یاد شده، موضوعات مختلف حوزه تغذیه از پایه تا بالین با حضور پزشکان متخصص رشته‌ های مختلف از نقاط مختلف ایران و جهان ارائه و تازه ‌ترین تحقیقات و دستاوردهای این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.

فناوری‌ های نوین در تغذیه، نقش تغذیه در پیشگیری از بیماری ‌ها، نقش تغذیه در درمان بیماری ‌ها، دستورالعمل و گایدلاین ‌های تغذیه‌ ای، سوء تغذیه، پروبیوتیک ‌ها و غذاهای فراسودمند، اتوفاژی و تغذیه، روزه‌ داری، داده ‌کاوی در تغذیه، امنیت غذایی، سیاست ‌گذاری تغذیه، تغذیه ورزشی با محور سلامت و عملکرد عضله، بیوتکنولوژی مواد غذایی، نانوتکنولوژی مواد غذایی، سلامت مواد غذایی، گاسترونومی در تغذیه و… از موضوعات مهمی است که در کنگره تغذیه مطرح و مورد بحث قرار گرفت.

پرشیا استیل، طراح و تولیدکننده تجهیزات آشپزخانه صنعتی با معرفی و نمایش تجهیزات پخت غذای سالم شامل فر کامبی بروج و خط پخت اتوماتیک برنج در این کنگره حضور داشت. چند نوع غذا شامل شنیتسل، ناگت، استیک ماهی، کوکو، سیب زمینی خلالی و… با استفاده از فرهای بروج طبخ شده و با آنها از مهمانان پذیرایی شد.

پرشیا استیل با 38 سال سابقه و

تجهیزات پخت غذای سالم، معجزه ای برای سلامت غذا

تهیه غذای سالم علاوه بر استفاده از مواد اولیه سالم، به روش و ابزار پخت مناسب نیاز دارد. فر بروج مجهز به بخار سه ‌گانه و با امکان پخت به 3 روش گردش هوای داغ (کانوکشن)، بخار و ترکیب بخار و هوای داغ مزایای زیادی برای پخت غذای سالم دارد که از آنها می ‌توا‌ن به حذف روغن یا کاهش چشمگیر آن، حفظ مواد مغذی و افزایش ارزش غذایی، افزایش ظرفیت پخت به دلیل سرعت در پخت، تنوع منوی غذایی، عدم نیاز به تجهیزات متعدد در آشپزخانه، کیفیت ثابت و تکرارپذیری، عدم نیاز به نظارت دائم آشپز بر پخت غذا، کاهش هزینه‌ ها، صرفه ‌جویی در مصرف انرژی و… اشاره کرد.

دکتر غیور مبرهن، دبیر علمی دومین کنگره بین‌المللی تغذیه گفت: «معتقدیم که در بحث سلامت هرچه قدر که به موضوع تغذیه سالم توجه شود به همان نسبت از ابتلای به بیماری‌های مختلف جلوگیری می‌شود. در تلاش هستیم تا با برگزاری این کنگره بین‌المللی، آگاهی مردم در حوزه سلامت و در موضوع تغذیه سالم را افزایش دهیم.»

سرخ کردن غذا به روش غوطه‌ وری در روغن، مواد مغذی آن را از بین برده و غذا با جذب روغن ناسالم خواهد شد. در سازمان‌ ها، ادارات، بیمارستان‌ ها، دانشگاه‌ ها و سایر مراکز بزرگ روزانه میزان زیادی غذا از طریق سرخ کردن آماده می‌شود. بدیهی است استفاده روزانه پرسنل و افراد شاغل در این مجموعه‌ ها از غذای سرخ ‌کردنی در طول زمان، سلامت آنها را به خطر خواهد انداخت.

فر بروج به دلیل برخورداری از تکنولوژی پیشرفته و سیستم بخار سه‌ گانه، پخت غذاهای سرخ‌ کردنی را با کاهش 90 درصدی مصرف روغن امکان‌ پذیر می ‌سازد. ممکن است به نظر برسد غذای بدون روغن مانند غذاهای رژیمی طعم و ظاهر مطلوبی ندارد، اما تکنولوژی پیشرفته فر کامبی بروج انواع غذاهای تنوری و بخارپز را با طعم و ظاهری بسیار مطلوب آماده می‌ کند.

استفاده از تجهیزات پخت غذای سالم در آشپزخانه های صنعتی و به کارگیری روش های نوین پخت می تواند علاوه بر تضمین سلامت و کیفیت غذا، هزینه های مجموعه را به دلیل کاهش دورریز غذا و مصرف کمتر روغن به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *