اخبار

گزارش خبری صدا و سیما از دستگاه خط پخت اتوماتیک برنج

کم آبی و بحران آب یکی از مسائل جدی کشور است که به ویژه در سال های اخیر متخصصان را به فکر راه چاره برای مدیریت مصرف و صرفه جویی آب انداخته است.

شرکت بروج پس از سال ها تحقیق و توسعه، محصولی فناورانه را برای پخت برنج در مقیاس صنعتی طراحی و تولید کرده که به طرز چشمگیری در مصرف آب و سایر منابع انرژی صرفه جویی می کند.

دستگاه خط پخت اتوماتیک برنج با برخورداری از سیستم حفظ آب پاتیل برای تکرار حداقل 5 بار عملیات پخت و سیستم حباب ساز، دستاوردهای زیادی را به ارمغان می آورد.

کیفیت پخت برنج با این روش نوین بسیار مطلوب و خوش‌ظاهر‌ است. این دستگاه با صرفه‌‌جویی 80 درصدی در مصرف آب، کاهش مصرف برنج خام به دلیل افزایش ری، صرفه‌جویی در مصرف گاز به دلیل عدم نیاز به جوشاندن مجدد آب، کاهش نفرساعت نیروی انسانی و… ضمن افزایش سرعت و ظرفیت پخت (تعداد پرس در وعده)، مجموع هزینه‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

خط پخت اتوماتیک برنج بروج با وجود 5 گواهی ثبت اختراع در آشپزخانه دانشگاه های تهران، صنعتی اصفهان، فردوسی مشهد، علم و صنعت تهران و بسیاری از سازمان ها و مراکز نظامی در حال کار است و ضمن برداشتن قدم موثر در حل بحران آب، تحولی عظیم در پخت برنج انبوه ایجاد کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *