اخبار

حضور شرکت دانش بنیان پرشیا استیل در رویداد خدمت رسانی به زائران اربعین

رویداد خدمت رسانی اربعین

رویداد «همکاری فناورانه در خدمت ‌رسانی به زائران اربعین» با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و همچنین همکاری سازمان تبلیغات اسلامی در تاریخ ۲۳ مرداد 1402 از ساعت ۹ صبح تا ۱۶ عصر برگزار شد. هدف از این رویداد شناسایی نیاز‌ها در مسیر پیاده ‌روی اربعین و استفاده از ظرفیت شرکت‌ های دانش‌ بنیان‌ تعریف شده بود. به همین منظور، شرکت دانش بنیان پرشیا استیل، طراح و تولیدکننده تجهیزات آشپزخانه صنعتی با معرفی محصول خط پخت اتوماتیک برنج در این رویداد شرکت داشت.

حدود 54 شرکت دانش بنیان، دستاوردهای فناورانه خود را به منظور خدمات ‌رسانی بهتر به زائران اربعین حسینی در پنج حوزه سلامت، ارتباطات، حمل و نقل، صنایع خلاق و بیمه ارائه کردند. علاوه بر حضور شرکت‌ های دانش ‌بنیان در این رویداد، استارت‌آپ‌ ها و شرکت‌ های مدرن و خلاق نیز به ارائه دستاورد‌ها و محصولات فناورانه خود برای رفع نیاز‌های زائران اربعین حسینی پرداختند.

رویداد خدمت رسانی اربعین1
پرشیا استیل با 38 سال سابقه و

خط پخت اتوماتیک، پخت آسان حجم زیاد برنج در یک وعده

طبخ و توزیع غذا در میان زائران، یکی از مهم ‌ترین خدمات موکب ‌های اربعین محسوب می شود. پرشیا استیل به عنوان اولین شرکت دانش بنیان در حوزه تجهیزات آشپزخانه صنعتی، با هدف تسهیل طبخ غذای انبوه در موکب‌ ها و همچنین صرفه جویی در مصرف منابع انرژی، دستگاه خط پخت اتوماتیک برنج را در رویداد خدمت ‌رسانی به زائران اربعین معرفی کرد.

خط پخت اتوماتیک، برنج را با استفاده از یک روش بسیار خاص که اختراع شرکت پرشیا استیل است، از طریق تزریق حباب هوای بهداشتی در پاتیل، اکسیژن‌ رسانی و یکنواخت کردن دما بدون نیاز به هم زدن با طعم مطلوب پخت می کند.

این دستگاه با طراحی آبکش به صورت متحرک، آب را داخل پاتیل حفظ می‌ کند و می ‌توان برای پخت برنج ‌های ایرانی حداقل 3 بار و برنج‌ های خارجی حداقل 4 بار از آب اولیه پاتیل استفاده کرد.

پرشیا استیل با 38 سال سابقه و

این محصول به موکب داران چه کمکی می کند؟

مصرف کمتر آب شرب: از آنجا که موکب ‌داران با کمبود منابع آب شرب مواجه هستند، خط پخت اتوماتیک با تکرار عملیات پخت در آب اولیه پاتیل به میزان قابل توجهی در مصرف آب صرفه ‌جویی می ‌کند.

صرفه جویی در مصرف گاز: گاز مصرفی در موکب ‌ها عموما به صورت کپسول گاز قابل دسترس است. با استفاده از خط پخت اتوماتیک با امکان تکرار عملیات پخت در آب اولیه، دیگر به جوشاندن آب نیاز نیست و در مصرف گاز صرفه جویی می ‌شود.

کاهش فاضلاب و پساب: پخت برنج با این دستگاه در مقایسه با پخت سنتی (دیگ و اجاق) که آب برنج دور ریخته می ‌شود و همچنین آبکشی می ‌شود، فاضلاب کمتری تولید می‌ کند.

کاهش فضای پخت: در مراسم اربعین تعداد زیادی موکب در کنار هم، با وجود محدودیت فضا به زائران خدمت رسانی می کنند. از آنجایی که پخت حجم زیاد غذا به روش سنتی نیازمند فضای بزرگی است، دستگاه خط پخت اتوماتیک می تواند تنها با اشغال حدود 15 متر مربع فضا، به موکب داران کمک بزرگی کند.

نیروی انسانی کمتر: در پخت به روش سنتی، تعداد بیشتری آشپز و کمک آشپز باید در تمام مراحل پخت برنج مشغول کار باشند، اما با وجود مکانیزه شدن مراحل دانه ‌گیری و آبکشی در دستگاه خط پخت اتوماتیک، نیروی انسانی کمتری مورد نیاز است.

کاهش زمان پخت انبوه: دانه ‌گیری یکباره حجم زیاد برنج در دستگاه خط پخت اتوماتیک بر خلاف آبکش کردن برنج در روش سنتی که با تعداد زیاد دیگ و آبکش انجام می ‌شود، زمان پخت را به طرز چشمگیری کاهش می‌ دهد.

پخت پلوهای مخلوط مانند عدس پلو، سبزی پلو، باقالی پلو، لوبیا پلو و… نیز با وجود این دستگاه بسیار راحت ‌و کم دردسر انجام می ‌شود.

پرشیا استیل با 38 سال سابقه و

دستگاه خط پخت اتوماتیک برنج مورد توجه موکب داران قرار گرفت

به دلیل مشکلات یادشده از جمله تامین آب شرب، کپسول گاز، کمبود فضا و همچنین آسان شدن فرآیند پخت حجم انبوه برنج، خط پخت اتوماتیک بسیار مورد توجه موکب داران و هیئت‌ های عزاداری قرار گرفت.

پوشش خبری شبکه یک صدا و سیما در گزارش خود از رویداد خدمت‌رسانی به زائران اربعین، به معرفی خط پخت اتوماتیک برنج محصول پرشیا استیل نیز پرداخت.

در این رویداد محمد صادق خیاطیان رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور و حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی حاضر شده بودند.

مجموعه های شرکت ‌کننده علاوه بر ارائه توانمندی ‌ها و مذاکره با بخش ‌ها و سازمان ‌های مرتبط که نیاز‌های خود را مطرح کرده ‌اند، در نمایشگاهی که در حاشیه این رویداد در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برپا شد، حضور پیدا کرده و محصولات و توانمند‌ی ‌های خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند.

خط پخت اتوماتیک برنج در کنار سایر محصولات ارائه ‌شده شرکت ‌های دانش بنیان و خلاق فعال در حوزه فناوری‌ های آب و تصفیه، ردیابی مفقودین، حمل و نقل و لجستیک، اسکان زائرین، زباله و پسماند، تهویه و صنایع برودتی، انرژی، بهداشت و سلامت، فناوری‌ های فرهنگی و صنایع خلاق در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *